woensdag 27 februari 2013

witte (gonor)reus


Gisteren bekeek ik de live-uitzending van de Oscar-uitreikingen: een jaarlijkse show met een gouden beeldje voor de beste acteur, documentaire, muziek, kostuums en weet-ik-wat in filmland.
Sethh-Botoxboy-MacFarlane kwetterde de ingestudeerde show aan elkaar en het enige waar het deze avond om draaide was zien en gezien worden. Ik zag siliconenborsten die niet meedeinden bij lachsalvo’s en dames die scheel keken van de honger. Het gaf me een ongemakkelijk gevoel. Naast zo veel nepperigheid leek ik zelf op een rimpelmonster met obesitas en okergele tanden.
 
Na het opgedreunde zinnetje van wandelend toupet John Travolta kwam Ted het podium op. Ted, een kleine teddybeer die furore maakt in een film met veel seksgrapjes, was helemaal in vorm. Verrassend genoeg begon hij over seks, want hoe puriteins Amerika ook is als het gaat om Janet Jacksons tepels en seksscènes onder kilometers laken, flauwe grollen gaan er altijd in.
Ted wilde weten waar de after-party was, en dan niet de brave, maar die met de orgie. Skinny actrices als Anne Hathaway en Nicole Kidman, niet bepaald happig op berenlullen, lachten dapper mee. Vooral als het rode lampje in hun richting scheen.
 
Ik begrijp het niet. De Amerikaanse humor. Net zomin als de Amerikaanse moraal. Over ieder vies woord wordt een pieptoon gemonteerd, maar praten over orgies in een show voor jong en oud kan wel.
Vorige week las ik dat er in de Verenigde Staten 110 miljoen mensen een geslachtsziekte hebben, wat dus betekent dat één op drie Amerikanen met een geslachtziekte rondloopt. Er wordt wat afgeklabatst. Seks is status. Meisjes zijn liever playboybunny dan nobody. Die instelling kost Amerika jaarlijks 16 miljard dollar aan medicatie voor soa’s. Inderdaad. Zestien miljard.

Amerika, het land van uiterlijk vertoon en zelfverantwoordelijkheid. Met als bonus deze schokkende cijfers. De Verzamelde Staten hebben er niet zo veel moeite mee. Zestien miljard dollar is blijkbaar peanuts en een voorlichtingscampagne te duur.
Ted ging na de uitzending in ieder geval mee naar de orgie die volgens de showmaster gehouden werd in het huis van Jack Nicholson. Ik hoop voor Ted dat hij een condoom kan vinden in zijn berenmaat.
 
Mocht je dus weer eens met kwijlende mond naar een  Oprah Winfreyshow, Baywatch-aflevering of Oscaruitreiking kijken: bedenk dan dat in 33% van de hoog opgesneden rode badpakjes en Victoria Secret-slipjes een supersized chlamydia-infectie, gezellige wrat of vileine druiper verstopt zit. Mjammie.

1 opmerking:

  1. Amerika: het land van de grote dromen of..het land van de grote schijnheiligheid. Ik heb er een half jaar mogen studeren (geweldige tijd gehad overigens). Controle wanneer je bier kocht en mee wilde nemen naar je kamer, maar ondertussen werden de bierkratten tot aan het plafond gestapeld en stond de kamer blauw van de jointjes die onder de niet goed werkende afzuigkap werden gerookt. Maagd tot het huwelijk of zwanger op je zestiende. Doe mij dan toch maar gewoon dat condoom..

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.