woensdag 12 oktober 2011

Silvio Berlusconi


Ingezonden brief in de adviesrubriek van het Italiaanse weekblad “Famiglia”.
“Beste Silvio,
Al jaren ben ik verliefd op een wonderschone Signora die mij niet ziet staan. Ik heb al lang een vaste baan als lasser en woon vanaf mijn vierendertigste niet meer bij mijn mama. Wat moet ik doen?
Groet, Zonnestraal

“Beste Zonnestraal,
Maak het leven niet zo moeilijk, capice? Dit probleem is kleinschalig, ik zeg: denk groot! Ik geef je de tip die altijd werkt: envelopjes. Geef jouw  Signora twee, drie ruggen en vijf als de condomis open moeten. Als dit niet werkt, en dat lijkt me sterk, laat haar dan jou bewonderen, mi amico!
Zoek een buitenlandse bank, dommer ken ik ze niet, en leen geld. Molti geld! Iedere idioto snapt dat dit niet terug komt. Kies de geilste Ferrari die je ziet. Wapper met die flappen en het is no problemo dat je creditcard een dagje later komt. Koop een Armani-pak, dress to impress! Hebben is hebben, dat pak is van jou! Geld is geil, echt. Rijd immediatamente door naar de juwelier! Zeg dat jouw assistent komt betalen. Regel diamantis! Behang je Signora met juwelen en slaap in hotel Bulgari. Geef uit die euro’s!
Graai overal waar je kunt, ik ben ook klein begonnen. Obligaties moffelen komt later, begin met het verkopen van de televisio op je hotelkamer. Verkwansel het restaurantbestek. Mijn gouden tip: denk aan jezelf! Snel ben jij macho en dan kussen de paperazzi je Ferrari en je voeten. Blijf lachen en strooi altijd enveloppinos rond. Vergeet jouw laswerk, jij bent DON Zonnestraal! De meisjes hangen aan jouw pak. Koop ze, betaal in een kliniek hun grote titionis en je maakt ze blij. Verdeel jouw meisjes. Geef ze weg! Eerst aan de Policia, dan aan wat ministers en je zult zien, je zit snel in het parlemento! Maar de mooiste meisjes bewaar je voor mij, mijn vriend! Bunga Bunga! Ik mail je straks wat nummers van Cicciolina, Merkul en Roette. Dan kun je grando plukken. Fröbel briefpapier van de banca Italia en wees creatief! Als was in je handen, amico!
En, als het klaar is, kom je dan ook op mijn verjaardag volgende week?
Je vriend Silvio B.

3 opmerkingen:

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.